by Bergqvist | Mar 6, 2023
Annoncering via onlinesøgemaskiner er i dag det største enkeltsegment på det danske reklamemarked. Virksomheder vælger, under hvilke søgeord de vil have vist deres annoncer og betaler typisk, når en forbruger klikker på annonceresultatet. Syv ud af ti danske...
by Bergqvist | Mar 3, 2023
De generelle prisstigninger i Danmark har været på niveau med sammenlignelige lande, mens fødevarepriserne er steget lidt mindre herhjemme i 2022. Det fremgår af en orientering til erhvervsministeren fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
by Bergqvist | Mar 3, 2023
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har undersøgt, hvordan antallet af annoncer og tydeligheden i deres markering påvirker forbrugerne. Analysen peger på, at godt halvdelen af forbrugerne aktivt søger at undgå at klikke på annoncer. Samtidig medfører mindre tydelige...
by Bergqvist | Jun 7, 2022
Forsyningssikkerheden og kvaliteten af drikkevand og spildevand er god de fleste steder i Danmark. Men incitamentet til at fastholde eller øge niveauet kan styrkes. Denne analyse undersøger, hvordan det kan gøres, og hvilke fordele og ulemper, de forskellige metoder...
by Bergqvist | May 27, 2021
Tænketanken Justicia har gennemført en analyse af konkurrencelovens tvangsindgreb mhp. 1) at belyse de retssikkerhedsmæssige udfordringer, der knytter sig til den omfattende ændring af konkurrenceloven, som trådte i kraft den 4. marts 2021, som led i implementeringen...