by Bergqvist | Nov 24, 2004
I forbindelse med KFSTs behandling af en klage over Post Danmark, havde man opdelt denne, således at spørgsmålet om predatory pricing blev udskilt til selvstændig behandling. Ifølge klager, Forbruger Kontakt, havde Post Danmark overfor tre kunder droppet prisen ned...
by Bergqvist | Sep 29, 2004
Efter klage fra Forbruger-Kontakt vurderede konkurrecestyrelsen Post Danmark A/S’ adfærd på markedet for adresseløse forsendelser. Det var ubestridt, at Post Danmark A/S indtog en dominerende stilling på markedet for postforsendelser, herunder adresseløse...
by Bergqvist | Sep 27, 2000
Konkurrencestyrelsen afviste at behandle en klage over forskelsbehandling af Post Danmarks kunder i henhold til postopkrævning. Post Danmark kunne påvise, at dette skyldtes en meromkostning når en modtager ikke havde en konto hos BG Bank. Konkurrencestyrelsen har...
by Bergqvist | Aug 30, 2000
Styrelsen fandt, at aftalen mellem Post Danmark og BG Bank, som vedrører Post Danmarks udførelse af finansielle serviceydelser for BG, Bank kunne opnå en erklæring om ikke-indgreb i medfør af konkurrencelovens § 9. Styrelsen vurderede ydermere, at aftalen ikke faldt...
by Bergqvist | Jun 21, 2000
Konkurrencestyrelsen meddelte Rådet, at Post Danmarks ændringer af forretningsbetingelser, og varsling af prisstigninger, for så vidt angår værdipost indeholdende rede penge ud fra de foreliggende oplysninger, ikke udgjorde et misbrug, jf. konkurrencelovens § 11,...