Mødedato: 19-12-2005

Mossø Marketing mod Horsens Folkeblad og Horsens Posten

Resumé

Konkurrencestyrelsen afviste, at Horsens Folkebald og Horsens Posten havde misbrugt deres dominerende stilling på markedet for bilannoncer i lokalområdet ved at dumpe prisen på bilannoncer. Dette skete på baggrund af, at Horsens Folkeblad og Horsens Posten indsendte oplysninger, der viste, at aviserne havde dækning for alle sine omkostninger i perioden mellem 1. januar 2003 og 1. juni 2005, og at prisen på annoncer ikke senere var steget markant.

Myndigheder

Rådet

Regler

kl § 11

Udfald

sag lukket

Opfølgninger

Nej

Litra

§ 11

Skadesteorier

Ingen

Brancher

Avis/blad

Samhandeler

Ikke angivet

Metoder

Ikke angivet

Produktmarkeder

a) Internetannoncering af biler og b) avisannoncering af biler