Konkurrencestyrelsen afviste, at Horsens Folkebald og Horsens Posten havde misbrugt deres dominerende stilling på markedet for bilannoncer i lokalområdet ved at dumpe prisen på bilannoncer. Dette skete på baggrund af, at Horsens Folkeblad og Horsens Posten indsendte oplysninger, der viste, at aviserne havde dækning for alle sine omkostninger i perioden mellem 1. januar 2003 og 1. juni 2005, og at prisen på annoncer ikke senere var steget markant.
Mødedato: 19-12-2005
Mossø Marketing mod Horsens Folkeblad og Horsens Posten
Resumé
Myndigheder
Rådet
Regler
kl § 11
Udfald
sag lukket
Opfølgninger
Nej
Litra
§ 11
Skadesteorier
Ingen
Brancher
Avis/blad
Samhandeler
Ikke angivet
Metoder
Ikke angivet
Produktmarkeder
a) Internetannoncering af biler og b) avisannoncering af biler