På grund af ændringer i markedet fandt Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen anledning til, at ændre vilkårene for salg af medierettigheder til Superligakampe, ved at ændre på de oprindelige tilsagn givet af Divisionsforenignen i 2007. De væsentligste ændringer af tilsagnene betyder, at den maksimale rettighedsperiode forlænges fra tre til seks år, men hvis rettighedsperioden overstiger tre år, kan én kanaludbyder som udgangspunkt højst erhverve fire ud af seks livekampe, og én kanaludbyder kan ikke erhverve de to mest attraktive kampe. Det bliver endvidere betydeligt sværere for én kanaludbyder at erhverve liverettighederne til samtlige superligakampe uanset rettighedsperiodens længde. Disse ændringer får virkning for sæsonen 2015/2016.
Mødedato: 26-02-2014
Medierettigheder til dansk ligafodbold II
Resumé
Myndigheder
Rådet
Regler
kl. § 6
Udfald
Tilsagn
Opfølgninger
Tilsagn
Litra
§6
Brancher
Sport
Samhandeler
Ja
Produktmarkeder
- Salg og erhvervelse af medierettigheder til dansk fodbold; - Udbud af tv-kanaler og tv-distribution