Mødedato: 04-07-2015

Det kan betale sig – men vi skifter sjældent leverandør

Resumé

I samarbejde med Megafon fik Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen udarbejdet en undersøgelse, der viste, at kun 1/4 af danskerne havde skiftet leverandør på 13 forskellige områder indenfor de sidste 2 år, til trods for at 94% af dem, som skiftede forsikringsselskab, og 85% af dem, som skiftede bank, fik bedre vilkår og/eller pris. Undersøgelsen vidste desuden, at antallet var markant lavere ved skift af bank og tandlæge. Styrelsen valgte derfor at opfordre forbrugerne til at være mere kritiske og i højere grad skifte leverandører, da dette ville skabe en mere effektiv konkurrence på markederne.

Myndigheder

Styrelsen

Regler

forbruger

Udfald

Vejledning

Opfølgninger

Nej

Litra

Ikke relevant

Skadesteorier

Ikke relevant

Samhandeler

Ikke relevant

Metoder

Ikke relevant

Produktmarkeder

Ikke relevant